Ψηφιακό Πελατολόγιο
Το ψηφιακό πελατολόγιο αποτελεί τη σύγχρονη, ψηφιακή εκδοχή των πρόσθετων βιβλίων που τηρούνταν στο παρελθόν από διάφορους επαγγελματικούς κλάδους.
Μέχρι το 2012, επιχειρήσεις όπως γιατροί, κέντρα αισθητικής, γυμναστήρια, συνεργεία και πλυντήρια αυτοκινήτων ήταν υποχρεωμένες να τηρούν χειρόγραφα βιβλία καταγραφής πελατών.
Τι είναι το Ψηφιακό Πελατολόγιο
Το Ψηφιακό Πελατολόγιο είναι ένα νέο εργαλείο διαχείρισης πελατών για επιχειρήσεις και επαγγελματίες που χρησιμοποιούν μηχανογραφημένα λογιστήρια. Στόχος του είναι να διευκολύνει την απρόσκοπτη και αδιάλειπτη ανταλλαγή δεδομένων (πχ επισκέψεων πελατών κτλ) μεταξύ των συστημάτων ERP ή άλλων λογιστικών- εμπορικών συστημάτων και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).
Στο ψηφιακό πελατολόγιο οι επιχειρήσεις θα είναι υποχρεωμένες να καταγράφουν τον ημερήσιο αριθμό των πελατών τους, τον ΑΦΜ του κάθε πελάτη τους, τα στοιχεία της κάθε απόδειξης. Από τη στιγμή που ο φοροελεγκτικός μηχανισμός θα γνωρίζει τον αριθμό των πελατών θα μπορεί σε πραγματικό χρόνο μέσα από την πλατφόρμα MyDATA να βλέπει τις αποδείξεις που έχουν εκδοθεί.
Τι εξυπηρετεί η εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου
Η εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου εξυπηρετεί τους εξής στόχους:
Αυτοματοποιημένη Διαχείριση Πελατών: Δυνατότητα αποστολής, λήψης, ενημέρωσης ή και ακύρωσης εγγραφών πελατών από τος επιχειρήσεις για αποτελεσματική διαχείριση των πληροφορίων των πελατών τους.
Συμμόρφωση με τη Νομοθεσία: Η διασύνδεση με την ΑΑΔΕ επιτρέπει στις επιχειρήσεις να συμμορφώνονται με τις κανονιστικές απαιτήσεις για την υποβολή δεδομένων πελατών.
Άμεση Φορολογική Διασταύρωση: Oι φορολογικές αρχές θα έχουν πλήρη και άμεση εικόνα για την κίνηση των πελατών ενός επαγγελματία και θα μπορούν να διασταυρώνουν τα δεδομένα με τα στοιχεία για τις εισπράξεις που εμφανίζει ο φορολογούμενος στα ηλεκτρονικά βιβλία στο MyData της ΑΑΔΕ.
Ποιες επιχειρήσεις θα το εφαρμόσουν πρώτες
Στην πρώτη φάση εφαρμογής, υποχρεωμένοι να τηρούν το ψηφιακό πελατολόγιο θα είναι:
- Συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων
- Φανοποιεία
- Χώροι στάθμευσης
- Πλυντήρια αυτοκινήτων
- Επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων και μοτοσικλετών
- Πρατήρια υγρών καυσίμων που παρέχουν υπηρεσίες λίπανσης
Τι δεδομένα θα πρέπει να δηλώνουν οι επιχειρήσεις
Συνεργεία Οχημάτων
Αριθμός κυκλοφορίας, εργοστάσιο οχήματος, κατηγορία οχήματος, είδος επισκευής κλπ. Κατά την έξοδο του αυτοκινήτου θα πρέπει να καταγράφεται τι εργασία έχει γίνει και να συνοδεύεται από σχετικό παραστατικό.
Εταιρείες Ενοικίασης Οχημάτων
Αριθμός κυκλοφορίας, σκοπός κίνησης, περιγραφή σκοπού, τόπος παραλαβής. Η καταγραφή θα γίνεται με την έξοδο του οχήματος.
Χώροι Στάθμευσης και Πλυντήρια
Αριθμός κυκλοφορίας, ημερομηνία και ώρα εισόδου, υπηρεσία που παρέχεται.
Κατά την ολοκλήρωση της παρεχόμενης υπηρεσίας επιλέγεται ένα από τα ακόλουθα:
- Υπηρεσία βάσει τιμοκαταλόγου
- Υπηρεσία κατόπιν συμφωνίας
- Δωρεάν υπηρεσία
- Λοιπά
Στην περίπτωση ενοικίασης χώρου στάθμευσης με διαρκή μίσθωση καταχωρούνται:
- Ημερομηνία έναρξης παρεχόμενης υπηρεσίας
- Ημερομηνία λήξης παρεχόμενης υπηρεσίας
Ποιες επιχειρήσεις θα το εφαρμόσουν μελλοντικά
Αναμένεται ότι το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί και σε άλλους κλάδους, όπως οι επιχειρήσεις εκδηλώσεων, catering, ξενοδοχεία, εκπαιδευτήρια, γυμναστήρια και διαγνωστικά κέντρα.
Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν και άλλοι επαγγελματικοί κλάδοι.